hverdagslykke

fredag 15. januar 2016

Tova votter

Når gradestokken kryper langt under null er det vel ingen ting som er bedre, når man skal ut i kulda, enn gode, varme ullvotter. 
Denne vinteren har jeg strikket en haug med slike. 
Det finnes et supert gratis mønster hos Sandnes, på tova votter med Mariusmønster. 
Mønsteret finnes her:
De vottene jeg har strikket denne gangen tar utgangspunkt i mariusvottene, like mange masker, men med et fint bladmønster. 
De blå vottene er strikket med alafosslopi, Islandsk garn, og tovet på 40 grader i vaskemaskin (jeg bruker vanlig vaskemiddel for farget tøy). De hvite vottene er strikket i ullrikka fra Nille, tovet i tørketrommel.


2 kommentarer:

  1. Så flotte! Jeg har prøvd meg på de tovede vottene fra Sandnes, men de blir så trange selv før de tovede - at de blir helt ubrukelige. Har du fulgt oppskriften slavisk, eller har du lagt til noen masker ekstra mellom kryssene?

    SvarSlett
  2. Selv før jeg tover dem, skulle det stå. Hehe. :P

    SvarSlett