hverdagslykke

tirsdag 23. mai 2017

Berry-kombucha og ginger-turmeric-soda ... kanskje

 

Dagens puslerier. ūüėä  Jeg har satt igang "starter" til fermentert turmeric-ingef√¶r-honning-soda. Dette har jeg aldri gjort f√łr, s√• dette blir spennende. ūüėä blir det vellykket deler jeg oppskrift. ūüėä


Jeg har ogs√• tappet av ferdig fermentert kombucha og tilsatt sitron og lime og gjort et fors√łk med √• tilsette tytteb√¶r. Tidligere har jeg pr√łvd skogsb√¶rblanding med godt hell. N√• skal det etterfermentere noen dager. Er spent p√• resultatet. ūüėä


Kombucha er en herlig, sunn fermentert te-drikk. Du kan drikke den naturell eller tilsette b√¶r eller annen smak. 

Kombucha er full av gode probiotiske bakterier som er veldig godt for ford√łyelsen. 

Du kan lese mer om hvordan du lager din egen kombucha

her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar